Imię:


Email:


Szczegóły

06.07.2011 14:06

Klip promujący Żyrardów

W dniach 2-4 lipca br. w Żyrardowie gościła ekipa filmowa z firmy Media Consulta TV & Filmproduktion GmbH z Berlina, która na zlecenie Komisji Europejskiej nagrywała klip video prezentujący naszą zabytkową osadę fabryczną.


Klip jest jednym z działań promocyjnych podejmowanych przez KE w związku z wygraną Miasta Żyrardowa w polskiej edycji konkursu EDEN.

Dwa dni zdjęciowe rozpoczęły się w niedzielę od nagrania wnętrz muzealnych i Panoramy Żyrardowa z 1899 r., oraz koncertu Kwartetu Fuerte. Wśród filmowanych obiektów znalazła się także zabytkowa Resursa z wyjątkową-odrestaurowaną salą balową. Realizowany projekt rewaloryzacji Resursy i Kręgielni idealnie wpisuję się w tegoroczny temat przewodni konkursu EDEN jakim jest rewitalizacja miejsc i obiektów na cele turystyczne.

Po południu ekipa filmowa przeniosła się do Restauracji Szpularnia, gdzie nagrywano wyjątkowe postindustrialne wnętrza zaadaptowane pod nowe funkcje. Oku kamery nie umknęły przepyszne potrawy oryginalnie serwowane.

Drugiego dnia planem zdjęciowym stały się wnętrza Loftów de Girarda. Mieszkania modelowe w loftach oczarowały swym urokiem i designem ekipę filmową. Starannie prowadzona rewitalizacja nowej przędzalni lnu przywraca dawny blask  temu największemu zabytkowi żyrardowskiej osady, nadając nowy wymiar adaptowanym przestrzeniom.

Kolejnym nagrywanym obiektem był kościół pw. Maki Bożej Pocieszenia - serce zabytkowej osady fabrycznej. Przed świątynią nagrano ujęcia, w których statystki zaprezentowały kostiumy z filmu "Ziemia obiecana" w celu odzwierciedlania atmosfery panującej w XIX wieku.

Poniedziałkowe popołudnie przeznaczono na nagranie Sklepu Wokulskiego oraz Fabryki Lnu. Wyjątkowe wnętrza sklepu, wyroby lniane oraz hale fabryczne najlepiej oddają klimat XIX -wiecznego Żyrardowa.

Poniedziałkowy dzień zdjęciowy zakończył się późnym popołudniem nagraniem parku Dittricha oraz pl. Jana Pawła II wraz z otaczającymi go budynkami.

Dwie wersje - 3 minutowa oraz 1 minutowa klipu będą miały swoją premierę pod koniec września w Brukseli podczas Europejskiego Dnia Turystyki.

Nagrany klip będzie bezpłatnie wykorzystywany w działaniach promocyjnych Miasta m.in. podczas targów i innych imprez o charakterze promocyjno-turystycznym.

Kolejnym działaniem promocyjnym związanym z wygraną Żyrardowa w konkursie EDEN było wydanie przez Polską Organizację Turystyczną ulotki "Najlepsze atrakcje turystyczne Polski". Publikacja została załączona do czerwcowego wydania Gazety Wyborczej (30 czerwca 2011 r.) w nakładzie 100 tys. Insert dołączony był m.in. do warszawskiego wydania gazety. Zespół Zabytkowy Osady Fabrycznej był jedną z atrakcji zaprezentowanych w ulotce.

Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy przyczynili się do powstania klipu.

 

Ulotka "Najlepsze atrakcje turystyczne Polski" dostępna jest bezpłatnie w Biurze Obsługi Mieszkańca - pl. Jana Pawła II nr 1, Wydziale Funduszy Europejskich i Wydziale Promocji i Kultury - pl. Jana Pawła II nr 2.





Przejdź do wydarzeń

Copyright © RESURSA Urząd Miasta Żyrardowa 2011